طرز تهیه پیتزا مارگریتا در 4 مرحله آسان

مرحله 1
خمیررا درست کنید: آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس مخمر و نمک را به آن اضافه کنید. سپس آن را در 200 میلی لیتر آب گرم و روغن زیتون بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید،  تا خمیر نرم و نسبتاً مرطوبی به دست آید. روی سطح کمی آرد بپاچید و بچرخانید و به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا یکدست شود. با یک حوله چای بپوشانید و کنار بگذارید. در صورت تمایل می توانید خمیر را بگذارید تا ور بیاید، اما برای پوسته نازک آن ضروری نیست.

مرحله 2
درست کردن سس: پاستا، ریحان و سیر له شده را با هم مخلوط کنید، سپس مزه دار کنید. در حالی که به شکل دادن به خمیر ادامه می دهید، بگذارید در دمای اتاق بماند.

مرحله 3
خمیر را باز کنید: اگر اجازه دادید خمیر ور بیاید، آن را سریع ورز دهید، سپس به دو توپ تقسیم کنید. روی یک سطح آردپاشی شده خمیر را با وردنه به صورت دایره های بزرگ به قطر حدود 25 سانتی متر باز کنید. خمیر باید خیلی نازک باشد زیرا در فر بلند می شود. گردها را روی دو ورقه پخت آردپاشی شده بلند کنید.

 

مرحله 4
تنظیمات و پختن: فر را با دمای 240/220 درجه سانتیگراد و fan/gas 8 قرار دهید. یک ورقه پخت دیگر یا یک سینی فر رو به بالا را در طبقه بالا در فر قرار دهید. سس روی خمیرها  با پشت قاشق صاف کنید. پنیر و گوجه فرنگی را پخش کنید، روغن زیتون بپاشید و مزه دار کنید. یک پیتزا را که هنوز روی ورقه پخت آن قرار دارد، روی سینی یا ورقه از قبل گرم شده قرار دهید. 8-10 دقیقه بپزید تا ترد شود. با کمی روغن زیتون و در صورت استفاده با برگ ریحان سرو کنید. برای باقی مانده پیتزا مرحله را تکرار کنید.

 

 

نکات دستور العمل
عیب یابی

اگر خمیر خیلی خیس است: کمی آرد اضافه کنید و آن را با آن به عمل بیاورید. اگر خمیر خیلی کشدار بود که باز نمیشد: بگذارید 10 دقیقه بماند و دوباره امتحان کنید. هنگام چرخاندن خمیر به فشار بسیار بیشتری نسبت به هنگام باز کردن خمیر نیاز دارید. اگر پایه پخته نشده است: پختن پیتزا در بالای یک ورقه یا سینی از قبل گرم شده باید از این امر جلوگیری کند. با این حال، ممکن است خیلی ضخیم باشد یا بالای آن زیاد پخته شده باشد. اگر قسمت بالایی قبل از پایه پخته شد، با فویل بپوشانید و 5 دقیقه دیگر به آن زمان دهید.

 

همچنین بخوانید : دستور پخت مرغ کره ای آسان

 

LEAVE A REPLY