یک اسپرسوی سفید مسطح یا تخت که شبیه به لاته یا کاپوچینو درست می‌شود، انتظار می‌رود که روی نوشیدنی حاوی میکرو فوم (کف شیر) یا شکلات نباشد، فقط در آن شیر بافت دار موجود است.

طرز تهیه :

2 اونس اسپرسو
4 اونس شیر

 

مشخص نیست که آیا اصطلاح “سفید مسطح” در استرالیا یا نیوزلند ابداع شده است یا خیر، اما ما می دانیم که این نوشیدنی اساسا یک کاپوچینوی بدون فوم (کف شیر) است. رنگ سفید مسطح پس از اینکه استارباکس آن را به منوی خود اضافه کرد در ایالات متحده محبوب شد. سفید مسطح بسیار شبیه به کاپوچینو است اما اصلاً کف ندارد. هنگامی که می خواهید یک نوشیدنی اسپرسویی قوی تر از لاته اما بدون کف به اندازه یک کاپوچینو  باشد، یک نوشیدنی کلاسیک اسپرسو سفید تخت سفارش دهید.

یک اسپرسوی سفید مسطح که شبیه به لاته یا کاپوچینو درست می‌شود، انتظار می‌رود که روی نوشیدنی حاوی میکرو فوم یا شکلات نباشد، فقط با شیر بافت دار موجود است.

1 شات اسپرسو حدود 2 اونس یا 75 میلی لیتر را در یک فنجان عصاره بگیرید.
شیر بخار پز شده و بدون میکرو فوم کم یا بدون آن را اضافه کنید.

ابزار مورد نیاز

دستگاه دم کردن اسپرسو
کف کننده شیر یا یک همزن و یک لیوان

طرز تهیه نوشیدنی کلاسیک اسپرسو سفید تخت

 

– اسپرسو را در یک لیوان بریزید.

– شیر را در ظرف شیشه ای پهن یا شیشه ای قرار دهید و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا خیلی داغ شود اما به جوش نیاید.

روش دیگر این است که شیر را در قابلمه ای روی حرارت متوسط به مدت حدود 5 دقیقه گرم کنید تا خیلی داغ شود اما به جوش نیاید و با دقت نگاه کنید.

– با استفاده از کفساز ، شیر را به مدت 20 تا 30 ثانیه  کف کنید تا حباب نبینید و کف بسیار غلیظی داشته باشید.

– لیوان را بچرخانید و به آرامی روی counter ضربه بزنید تا حباب های بزرگتر بیرون بیاید. در صورت نیاز این مرحله را تکرار کنید.

– با قاشق بیرون بیاورید و هر کفی را روی شیر بخارپز شده دور بریزید. شیر را در مرکز اسپرسو بریزید و یک دایره سفید کوچک در وسط آن ایجاد کنید.

 

اگر می‌خواهید مانند Starbucks  نوشیدنی کلاسیک اسپرسو سفید تخت درست کنید، به جای 4 اونس از 12 اونس شیر و فقط 1 اونس اسپرسو استفاده کنید.

 

برای سفارش انواع کافی بر روی coffee کلیک کنید.

LEAVE A REPLY