کافه لاته

کافه لاته یا به اختصار «لاته» یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو با شیر بخار پز به نسبت 1:3 به 1:5 است که کمی میکرو فوم به قهوه اضافه شده است.

 

کافه لاته یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است که از یک سوم اسپرسو و دو سوم شیر بخارپز شده با مقدار کمی کف تشکیل شده است. اصطلاح کافه لاته ایتالیایی به معنای قهوه و شیر است. اغلب اوقات، “قهوه” در ایتالیا به معنی اسپرسو است، که توضیح می دهد که چرا این نوشیدنی از اسپرسو و شیر به جای قهوه و شیر ساخته شده است. کافه لاته به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های اسپرسو تبدیل شده است و در ایالات متحده به سادگی به عنوان “لاته” شناخته می شود. با این حال، از قبل هشدار دهید: هنگام سفارش یک “لاته” در ایتالیا، ممکن است یک لیوان شیر گرم بخورید!

کافه لاته یا به اختصار «لاته» یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو با شیر بخار پز به نسبت 1:3 به 1:5 است که کمی میکرو فوم به قهوه اضافه شده است.

 

ابزار مورد نیاز

دستگاه دم کردن اسپرسو
کف کننده شیر یا یک همزن و یک لیوان

 

 

– اسپرسو را در یک لیوان بریزید.

– شیر را در یک ظرف شیشه ای پهن یا شیشه ای قرار دهید و حدود 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا خیلی داغ شود اما به جوش نیاید.

روش دیگر این است که شیر را در قابلمه ای روی حرارت متوسط به مدت حدود 5 دقیقه گرم کنید تا خیلی داغ شود اما به جوش نیاید و با دقت نگاه کنید.

– با استفاده از کف کن ، شیر را به مدت 20 تا 30 ثانیه کف کنید تا حباب نبینید و کف بسیار غلیظی داشته باشید.

– لیوان را بچرخانید و به آرامی روی counter ضربه بزنید تا حباب های بزرگتر بیرون بیاید. در صورت نیاز این مرحله را تکرار کنید.

– با قاشق برای نگه داشتن کف، شیر را داخل اسپرسو بریزید. کف باقی مانده را با قاشق روی آن بریزید.

 

راه های زیادی برای انواع کافه لاته وجود دارد. برای یک نسخه بدون لبنیات، شیر کامل را با شیر جایگزینی مانند سویا، جو دوسر یا شیر نارگیل جایگزین کنید. همچنین می‌توانید با افزودن طعم به لاته‌های خود، مانند شربت کارامل، وانیل یا شاه توت، آزمایش کنید.

 

 

این نوشیدنی را به راحتی می توانید سرد کنید. در واقع آسان تر از تهیه یک لاته سرد است. به سادگی اسپرسو را درست کنید و شیر سرد و یخ را اضافه کنید. بدون نیاز به شیر بخارپز!

 

برای اطلاعات بیشتر بر روی کافی کلیک کنید.

LEAVE A REPLY