طرز تهیه نوشیدنی کلاسیک اسپرسو کورتادو : کورتادو شامل یک شات اسپرسو “برش” با مقدار مساوی شیر گرم است.کورتادو در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین رایج است و اگرچه در کافه های آمریکای شمالی یافت می شود، اما کمتر سفارش داده می شود. کلمه کورتادو در اسپانیایی به معنای “برش” است. این نوشیدنی به این دلیل نامگذاری شد که از یک شات اسپرسو “برش” با مقادیر مساوی شیر گرم تشکیل شده است. چیزی که این نوشیدنی را از سایر نوشیدنی های تهیه شده با اسپرسو و شیر متمایز می کند این است که شیر معمولاً بافت ندارد. ایتالیایی‌ها تمایل دارند شیرشان را بافت بدهند و در نتیجه کف بیشتری در بالای آن ایجاد می‌کنند، در حالی که نوشیدنی‌های قهوه اسپانیایی با شیر بخار پز ساخته می‌شوند که بافتی ندارند، بنابراین حباب‌های زیادی در شیر کف‌دار خود نخواهید دید.

 

مواد لازم :

2 اونس اسپرسو
2 اونس شیر

 

ابزار مورد نیاز

دستگاه دم کردن اسپرسو
کف کننده شیر یا یک همزن و یک لیوان

طرز تهیه نوشیدنی کلاسیک اسپرسو کورتادو

 

– اسپرسو را در یک لیوان بریزید.

– شیر را در یک ظرف شیشه ای پهن یا شیشه ای قرار دهید و به مدت 20 تا 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا خیلی داغ شود اما به جوش نیاید و با دقت تماشا کنید. اگر دماسنج غذا دارید، دمای بین 115 تا 125 درجه فارنهایت را هدف قرار دهید.

– با استفاده از کفساز شیر، شیر را فقط تا زمانی که کف بسیار سبکی داشته باشید، حدود 10 ثانیه کف کنید.

– لیوان را بچرخانید و به آرامی روی کانتر ضربه بزنید تا حباب های بزرگتر بیرون بیاید. در صورت نیاز این مرحله را تکرار کنید.

– شیر را داخل اسپرسو بریزید.

 

همچنین مطالعه کنید : دستور تهیه چای سرد تمشک در 15 دقیقه

 

LEAVE A REPLY