تاریخچه قهوه سرد

قهوه سرد یک نوشیدنی محبوب از قرن‌ها پیش است و ریشه‌های آن به یمن باستان بازمی‌گردد. این قهوه با ترکیب پودر قهوه و آب سرد دم می‌شد و سپس برای چند ساعت یا روز در کوزه‌های سفالی یا شیشه‌ها خیس می‌ماند. در قرن نوزدهم، قهوه سرد توسط تاجرانی که نمونه‌هایی از نسخه‌های مختلف این نوشیدنی سرد را از کشورهای خود آورده بودند، برای اولین بار به ایالات متحده و اروپا معرفی شد. امروزه، قهوه سرد در سراسر جهان، از ژاپن تا روسیه و آمریکای جنوبی، مورد علاقه مردم است. قهوه سرد را می‌توان در انواع مختلف طعم‌ها، از اسپرسوی کلاسیک تا فراپه‌های لذیذ و شیک‌های خامه‌ای، سرو کرد.

 

حقایق جالب درباره قهوه سرد که ممکن است ندانید

قهوه سرد یک روش خوشمزه برای رفع نیاز به کافئین در روزهای گرم تابستان است. اما آیا می‌دانستید حقایق جالبی درباره آن وجود دارد که ممکن است ندانید؟

مثلاً، روز قهوه سرد هر سال در 10 ژوئن برگزار می‌شود. همچنین، قهوه سرد را می‌توان به قرن نوزدهم در اروپا و استرالیا، زمانی که قهوه به صورت گرم دم می‌شد و سپس با یخ خنک می‌شد، ردیابی کرد. قهوه سرد همچنین به کمک در ایجاد نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو که همه ما می‌شناسیم و دوست داریم، مانند لاته یا کاپوچینو، شناخته شده است.

 

 

همچنین گفته می‌شود که قهوه سرد پس از جنگ جهانی اول، زمانی که در فواره‌های نوشابه و بستنی‌خوری‌ها سرو می‌شد، محبوبیت زیادی در ایالات متحده به دست آورد.

قهوه سرد همچنین یک روش عالی برای تهیه قهوه سرد دم است، زیرا یخ به بیرون آوردن طعم منحصر به فرد آن کمک می‌کند.

 

قهوه سرد در سال‌های اخیر به دلیل راحتی و قابل حمل بودن آن، به یک روند رو به رشد تبدیل شده است. قهوه سرد همچنین به دلیل تنوع آن محبوب است؛ می‌توانید آن را با بسیاری از طعم‌های مختلف مانند شکلات، وانیل یا کارامل سفارشی کنید. امکانات بی پایان است!

 

 

 

قهوه سرد همچنین برای تهیه اسموتی یا فراپه عالی است. شما حتی می‌توانید بستنی قهوه سرد خود را برای یک خوراکی خنک و تازه درست کنید! هیچ محدودیتی برای آنچه می‌توانید به آن فکر کنید وجود ندارد!

 

قهوه سرد فقط برای بزرگسالان نیست؛ کودکان در هر سنی نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. قهوه سرد را می‌توان با آگاو یا عسل شیرین کرد تا برای کودکان مناسب‌تر شود و آن را به نوشیدنی مناسبی برای هر مناسبتی تبدیل کند. امروز با خانواده خود از قهوه سرد لذت ببرید!

 

قهوه سرد همچنین یک روش عالی برای افزودن یک لمس منحصر به فرد به هر جمعی است. شما می توانید به راحتی نوشیدنی های قهوه سرد را به صورت عمده درست کرده و آنها را به عنوان یک پذیرایی مهمانی چشمگیر سرو کنید. قهوه سرد را در جمع بعدی خود ارائه دهید! مطمئن هستم که مهمانان شما تحت تأثیر قرار خواهند گرفت!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LEAVE A REPLY